Livets mening

Ett kors har bildats över sjön. Korset på den kalla isen kan ses som den värme och kärlek som Gud har visat mänskligheten. Dax för oss att vända om… Gud väntar på oss!

Livets mening

Gud sa, varde ljus och det blev ljust. Gud sa, och skapade jorden. Gud sa, och såg på allt skapat. Gud såg att allt han gjort var gott.

Gud skapade människan. Gud gav människan en fri vilja. Allt var fridfullt och allt var gott. Människan levde väldigt bra av det hon av Gud fått.

Människan levde i harmoni med djuren och i och med naturen. Gud såg att allt han skapat var gott.

En dag valde människan bort allt det fina som hon fått. Valde att vända sig bort från Gud och säga ja till den ondes bud.

Det var då som allt gick snett och mycket blev i falskhet beklätt. Det var då som människan började må dåligt, det var då som livet blev helt ihåligt, utan mening och utan grund.

Gud sa, igen, när han såg hur dåligt människan mådde i sin själ, Han längtade så mycket efter att få rå om mänskligheten och göra allting väl.

Han lät så sin egen son, Jesus, födas till vår jord, för att hela mänskligheten skulle återfå kraft och mod. Åter fick människan en chans att bättra sig, att tro på Jesus och vända åter till Gud.

Jesus är väldens ljus, han som offrade sin jordiska kropp, för att mänskligheten skulle återfå sitt hopp.

Jesus är bron som leder över mörka vatten. Han är bron som leder hem till Gud och som har återupprättat kontakten, kontakten med skaparen och alltings ursprung. Han som är A och O, början och slutet. Han som säger: ”Jag Är”. Det är på honom som allt beror.

Livet är här och nu. Vi har fått ett liv, en chans, ett val. Vad väljer du?

Ett liv utan grund och utan mening, eller ett liv med innehåll och spänning? Vi föddes tomhänta och vi kommer att dö tomhänta. Vi får inte ta med oss någonting när vi lämnar det här livet. Dagen då vi dör är endast de val vi gjort, med eller mot Gud, som räknas oss för givet.

Rikedom och ära tappar sin glans, Guds ord och löften står evigt kvar, i honom är vi trygga och får frid, det är Han som är vår enda chans.

Tänk efter innan det är försent och tiden har gått, vänd åter, be om förlåtelse och tacka Gud för allt gott vi fått.

Ditt liv kommer att bli välsignat, du kommer inte att sakna någonting. Allt nödvändigt kommer att ges dig i rätt tid. Ta emot Jesus och lev ditt liv med mening, innehåll och inre frid.

Publicerat av

skogsduvan

Jag är en kristen kvinna, 50+. Tron är mitt liv, den är livsviktig för mig och därför vill jag dela den med er. Det jag skriver är mina tankar som kommer när jag läser min Bibel och ser vad som händer runt omkring i världen. Jag delar en del egna erfarenheter också.

Lämna en kommentar