Påsken

Påskens budskap är så stort, Jesus dog för mänsklighetens synder så att vi kan få förlåtelse och evigt liv. Han visar oss på kärlekens väg. Han som bara gjorde gott, som ville alla väl, som botade människors sjukdomar och gjorde under som var till hjälp för människor. Han möttes av förakt, blev missförstådd, möttes av avundsjuka och de som var rädda för att han skulle ta makten ifrån dem. Han sågs som en rival och motståndare trots att han aldrig var det. Han gjorde gott men möttes av elakhet och ondska.

Världen är fortfarande full av ondska men Jesus visar oss på en annan väg, vi har ett val. Han visar oss kärlekens väg där vi ser varandra, bryr oss om varandra och glömmer oss själva för att istället hjälpa någon annan. Den väg där medmänniskan är viktigare än jaget. Den vägen gör oss lyckligare, mer välsignade och vi mår bättre om vi väljer den vägen.

Ondska och våld föder mer ondska och våld. Kärlek föder mer kärlek och förståelse. Ondska river ner, kärlek bygger upp. Ondska splittrar och förstör, kärlek uppmuntrar och enar.

Låt oss välja kärlekens väg. Låt oss se på Jesus och gå i hans fotspår på den väg han går. Låt oss hjälpa varandra, uppmuntra varandra och se varandra för dem vi är. Vi behöver varandra som medmänniskor och inte som motståndare.

Låt påskens budskap leda dig till kärleken och vänskapen i Jesu närvaro. Låt hans frid få komma in i ditt hjärta och ta emot hans erbjudande. Han är den vän vi alltid kan lita på. Han gick ju i döden för oss, men han återuppstod och nu erbjuder han oss sin kärlek och frid. Ta emot hans erbjudande, det är gratis för han har redan betalat det pris som behövdes, han har betalat med sitt liv, sitt blod. Vi behöver bara tro och ta emot. Vilken enorm kärlek han har visat oss!❤️

Med önskan om en välsignad och fridfull påskhelg.🙏🏻🌿🌷☀️

Publicerat av

skogsduvan

Jag är en kristen kvinna, 50+. Tron är mitt liv, den är livsviktig för mig och därför vill jag dela den med er. Det jag skriver är mina tankar som kommer när jag läser min Bibel och ser vad som händer runt omkring i världen. Jag delar en del egna erfarenheter också.

Lämna en kommentar