Att vara i Guds närhet

I Guds närhet ser jag min litenhet och jag är tacksam över det.

Att få vara liten hos Gud är gott, jag vet att han har omsorg om mig. Jag får vila hos honom och jag behöver ingen annan.

I min litenhet blir Gud stor.

Ibland ser jag, förnimmer, lite av hans enorma storhet och då svämmar mitt hjärta över av oändlig kärlek till honom.

Att få en glimt av hans storhet gör att jag förstår att han är så mycket större än vad jag någonsin kan förstå.

”När jag har dig frågar jag inte efter något på jorden” Psaltaren 73:23

”Att vara i Guds närhet är lycka för mig.” Psaltaren 73:28

Publicerat av

skogsduvan

Jag är en kristen kvinna, 50+. Tron är mitt liv, den är livsviktig för mig och därför vill jag dela den med er. Det jag skriver är mina tankar som kommer när jag läser min Bibel och ser vad som händer runt omkring i världen. Jag delar en del egna erfarenheter också.

Lämna en kommentar