Herren och hans änglar

Ser du ängeln i bilden?

Herren beskyddar oss. Han har sina änglar utsända över jorden som skyddar oss.

Vad kan en människa göra oss?

Han som är i oss är större än han som är i världen. (1 Joh 4:4)

En människa har bara en vindpust i sin näsa. (Jesaja 2:22)

Vänd dig till Herren och inte till människor. (Psaltaren 118:8)

Bibeln säger i Psalm 91:11-12: ”Ty han skall ge sina änglar befallning om dig att bevara dig på alla vägar. De skall bära dig på händerna, så att du inte stöter din fot mot någon sten.”

Jag var ute och tog bilden med min mobilkamera efter en regnskur. Jag såg bara ångan och tyckte det var vackert. Först när jag kom in och tittade på bilden så såg jag tydligt den änglaliknande figuren mitt i bilden. Precis då tänkte jag orden här ovan och skrev ner dem. Efteråt insåg jag att dessa ord står i Bibeln och jag letade upp var och hänvisar till dem. Jag tror att det är en hälsning till oss att inte vara rädda, att fortsätta tro och lita på Herren. I den tid som är ska vi inte förlita oss alltför mycket på människor. Herren är med oss! 🙏🏻❤️👼

Publicerat av

skogsduvan

Jag är en kristen kvinna, 50+. Tron är mitt liv, den är livsviktig för mig och därför vill jag dela den med er. Det jag skriver är mina tankar som kommer när jag läser min Bibel och ser vad som händer runt omkring i världen. Jag delar en del egna erfarenheter också.

Lämna en kommentar